Veel nieuws rond boot Düsseldorf 2017

De Media Meeting werd geopend met een spectaculaire licht- en muziekshow.

Rond de veertig journalisten uit geheel Europa waren op 5 en 6 oktober aanwezig in Düsseldorf voor een internationale media meeting als voorbereiding op de internationale watersportbeurs ‘boot Düsseldorf’ die van 21 tot en met 29 januari 2017 gehouden gaat worden in de Messe Düsseldorf.

Tekst en foto’s Rudy van Duijnhoven

De nieuwe ‘kapitein’ van de beurs, Petros Michelidakis, vertelde over het vele nieuws dat op de beurs met circa 1800 standhouders te zien zal zijn. Zo kun je surfen op de golven van The Wave in Hal 2, zijn de hallen 5, 6 en 7a met de superjachten al volledig uitverkocht en wordt er voor het eerst ook aandacht geschonken aan de interieurbouw op de beurs. Ook wordt er ruimte gereserveerd voor hotels en resorts die direct aan het water of aan zee liggen.

Constance Brement, Operational Marketing Directeur van Jeanneau Prestige, vertelde dat het bedrijf in 2017 zestig jaar bestaat en met zestien nieuwe modellen boten naar de beurs komt, daaronder zijn ook diverse nieuwe visboten.

Lutz Lester, CEO van Neander Motors AG, vertelde over de ontwikkeling van een turbodiesel buitenboordmotor waaraan zijn bedrijf al een aantal jaren werkt.

De motoren zijn inmiddels bedrijfsklaar en zullen het komende jaar geproduceerd gaan worden.

De pas 21-jarige wedstrijdzeilster Constanze Stolz vormt al enkele jaren een van de boegbeelden van boot Düsseldorf om meer jeugd geïnteresseerd te krijgen in de watersport.

Emily Penn, ambassadeur van de ‘Love your Ocean’ milieucampagne verhaalde over haar belevenissen tijdens de vele maanden op zee. In hal 4 komt er een platform rondom de bescherming van de oceanen. Ook is er samenwerking aangekondigd op dit gebied tussen de German Ocean Foundation en de Prince Albert Foundation uit Monaco.

Zelfs wanneer de zeilboot dichter bij het ruimtestation was dan bij enige stad in een van de werelddelen, dan nog werd er volop plastic opgevist uit het oceaanwater.

Met de onthulling van de ‘Play Now’ promotiecampagne voor boot Düsseldorf 2017 werd de media meeting afgesloten.

Voor elk van de aandachtsgebieden van de beurs zijn er aparte filmpjes op YouTube te vinden.

Website: www.boot.de.




Copyright © Vipmedia 2010   -   Privacy statement   -   Disclaimer