CATFISH CAMP CASPE: Gelukkig Zijn de grenzen in Europa weer open. Na politiek getouwtrek wat nu de openingsdatum zou worden 1 juli, 27 juni of eerder was Lang onduidelijk. Bijna al onze gasten, die voor het voorjaar hadden geboekt, hebben we kunnen omboeken.  Tot deze groep behoort ook het gezelschap van Joey. Ze wilden bar graag komen, maar ja als alles dicht is word dat moeilijk.Dus de vraag Kwam al snel….

Joey: Gert als de grenzen open gaan kunnen we dan meteen komen? Gert: Ja hoor geen probleem.

Een paar weken later Joey: Gert weet je al iets meer? Gert: nee, helaas nog niks bekend.

Yoey: Gert ik heb gehoord dat de grens 1 juli open gaat kunnen we dan komen. Natuurlijk geen probleem even afwachten wat de officiële beslissing is.

En dan….Gert: Joey de grenzen gaan zondag 21 juni dus over 3 dagen open. Joey: oké Gert dan komen we  er aan!

Een van de grote meervallen van deze week.

De reis

Na een probleemloze rit door Frankrijk en Spanje stonden ze 5 uur nadat de grenzen open gingen bij ons voor de deur. Na een koud biertje, die smaken in Spanje toch beter dan in Nederland, hebben we de weekplanning doorgenomen om vervolgens proviand ingeslagen in het dorp.

Hoog water

De volgende dag gingen ze met Peter, onze gids, op jacht naar meerval. Het blijft altijd afwachten, er word positie gekozen op één van onze vaste visstekken. Door de hoge waterstand waren alle oeverstekken onbegaanbaar en onze pontonboot bleek nu van grote waarde. Vanaf de pontonboot kunnen we vissen op de mooiste stekken zonder andere vissers in de buurt.

Hoog wáter dus de ponton boot doet zijn werk.

De pontonboot was onmisbaar

De boot werd aan een paar bomen met zware ankers vastgelegd, met de bijboot werden de hengels uitgevaren  6 meerval en 2 karperstokken. De zelf mee gebrachte boilies moeten het voor de karper gaan doen, sterk spicy ruikend zijn we toch wel bang voor de meerval.

En ja hoor binnen 20 minuten een aanbeet, geen snelle run maar rukken aan de hengel top. Snel de bijboot in en drillen dan zijn die 2 1/2 ponds stokjes toch wel erg licht. Het was buigen of barsten het werd buigen tot aan het handvat en na 25 minuten kon de eerste meerval van ruim boven de 2 meter worden geland. Geen slecht begin zou ik zeggen..

Die dag was er zelfs geen tijd, de meegenomen lunch te nuttigen. Het resultaat voor die dag: 20 meervallen veel kleine vissen maar ook aan aantal dikke snorremansen werden geland. Na een paar ijskoude ½ liters zat de stemming er s’avonds goed in, morgen gaan we voor minimaal het zelfde.

En Inderdaad de volgende dag waren het, na een dagje zweten, 17 meervallen die de onthaakmat zagen. Peter kon aan het eind van de dag zijn koelbox met lunch inhoud boven de vuilnisbak legen, geen tijd voor gehad was zijn opmerking. Zo ging het deze week door met als beste dag 29 meervallen en welgeteld 1 karper.

Vrijdag s’avonds stond de teller op 121 vissen 99 % hiervan was meerval en slechts een paar karpers

Er zijn nog een paar lastminute plaatsen vrij de meerval is los dus dat word vangen