Al jaren vissen Hendry Vis en Gerald Vierhout samen. In vrijwel alle bekende roofviswedstrijden hebben de heren mooie resultaten laten zien. Zo wonnen zij in 2015 en 2016 het NKS en in 2018 de Predatortour Europa. Nadat vaste sponsor Hengeldiscount te Oldemarkt de deuren moest sluiten werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Deze hebben ze gevonden bij het merk Quantum!

Hendry (35) woont in Nunspeet en kwam door zijn vader in aanraking met vissen.

“Op mijn tiende ging ik met hem mee naar het Veluwemeer om met de pen op snoekbaars te vissen. De vangst van een snoek van 111 cm maakte zo veel indruk op mij, waardoor ik werd aangestoken met het visvirus. Al snel was ik fanatieker dan mijn vader en ging ik met vrienden vooral op snoek vissen. Uiteindelijk kreeg ik een eigen boot en bracht ik veel tijd door op de Veluwerandmeren en de IJssel. Inmiddels is het gebied groter geworden en vis ik door heel Nederland op alle roofvissen. Het is voor mij elke dag een uitdaging om te begrijpen waar de rovers zich ophouden en op welke wijze ik ze het beste kan benaderen. Het geeft veel voldoening als dat lukt! Op slechte dagen geeft het motivatie om nog meer te leren. Uiteindelijk begrijpen we maar een klein stukje van de puzzel en dat is het mooie aan vissen.”

“In het dagelijks leven ben ik werkzaam als projectleider bij een onderzoeksbureau. Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt en voer onderzoek uit naar vismigratie en visstanden. We onderzoeken bijvoorbeeld of zalmen via vispassages de stuwen in rivieren kunnen passeren om zich voort te planten.”

Gerald (26) woont ook in Nunspeet en kwam ook door zijn vader in aanraking met vissen.

“Van jongs af aan ging ik met mijn vader mee vissen. Eerst veel met de vaste stok aasvisjes vangen, maar dat ging al snel over op snoekbaarzen vanuit de boot. We vingen nooit veel, maar de uitdaging en spanning was er altijd. Vaak was ik eigenwijs om op andere manieren dan mijn vader te vissen. Op een gegeven moment pakte dit goed uit, waardoor er toch vaak actie kwam aan mijn kant van de boot. Hierdoor groeide het visvirus hard. Ik ging ook steeds vaker met Hendry mee en werd steeds fanatieker. Je dag is nooit te voorspellen en dat maakt het super uitdagend. Tevens is het heerlijk om lekker vrij in de natuur te dobberen.”

“Mijn dagelijks leven bestaat uit het begeleiden van projecten voor de olie- en gasindustrie. Ik ben werkzaam als projectmanager voor een bedrijf dat apparaten bouwt voor de olie- en gasindustrie. Dit werk is heel wat anders dan vissen, maar het grote voordeel is dat er genoeg vrije dagen beschikbaar zijn om te vissen.”

“Rond 2010 gingen we regelmatig samen vissen en besloten we om eens mee te doen aan het Nederlands kampioenschap snoekbaarsvissen. Uiteindelijk hebben we dat acht jaar met veel plezier gedaan en hebben we ontzettend veel geleerd. De laatste jaren richten we ons op vrijwel alle rovers en de grotere viswedstrijden. Samen hebben we ook diverse trips naar het buitenland gemaakt. Het is voor ons een uitdaging om met allerlei technieken de rovers proberen te vangen.”

Hendry en Gerald: “Quantum biedt ons een snel groeiend pakket met top kwaliteit materialen. Wanneer je op het hoogste niveau wilt meedoen is dat een belangrijke basis. We vissen de laatste jaren vooral werpend en beperken ons daarbij niet tot één vissoort. Dat vraagt om een divers pakket. De hengels, reels en molens van Quantum zijn veelal ontwikkeld in samenwerking met zeer ervaren vissers uit de USA.”

“Sinds de bekende roofvisser en productontwikkelaar Dietmar Isaiasch (die ook het merk Fox Rage ontwikkeld heeft) bij Quantum werkt, zijn er veel producten ontwikkeld voor de specifieke visserijen in Europa. De materialen passen goed bij onze wensen en we kijken er naar uit om hiermee aan de slag te gaan! En daar kunnen wij ons goed in vinden!”

De heren gaan namens Quantum meedoen aan diverse grote roofwedstrijden zoals de WPC, Predatortour, Luremasters en World Crank Cup. Daarnaast gaan ze zich bezig houden met het testen en ontwikkelen van materialen voor de Europese markt, samen met Dietmar.