In de IJsselhallen in Zwolle werd op dinsdag 6 november de traditionele persmeeting gehouden in aanloop naar dé karperbeurs van het jaar: Carp Zwolle. Op 1, 2 en 3 februari 2019 draait alles om het bijzondere jubileum van deze beurs, ze wordt dan namelijk al voor de 25ste keer gehouden!

Tekst en foto’s Rudy van Duijnhoven

Mick Paine vertoonde als eerste een terugblik op de beurs van 2018, het bezoekersaantal lag op vrijwel hetzelfde hoge peil als het jaar ervoor en er waren nu in 35 verschillende landen toegangskaarten besteld via internet voor Carp Zwolle!

Sinds 2 november kun je al weer tickets bestellen voor de nieuwe beurs, voor elk van de drie dagen zijn maximaal 7000 kaartjes beschikbaar.

Sinds 2 november kun je al weer tickets bestellen voor de nieuwe beurs, voor elk van de drie dagen zijn maximaal 7000 kaartjes beschikbaar.

In 2018 was met 4500 mensen bijna een op de vier bezoekers afkomstig uit Duitsland, een aantal dat nog vrijwel zeker verder zal stijgen. Mick Paine waarschuwde dat wanneer bedrijven op zondagmiddag te vroeg begonnen met inpakken, ze dan geen standruimte meer zullen krijgen voor 2020!

Het thema van de beurs zal ook ‘25 jaar Carp Zwolle’ zijn. Er worden diverse speciale jubileumacties georganiseerd.

Het thema van de beurs zal ook ‘25 jaar Carp Zwolle’ zijn. Er worden diverse speciale jubileumacties georganiseerd.

Voor de mensen die online tickets bestellen zijn er elk van de drie dagen mooie reizen te winnen via The Carp Specialist. Met online tickets bestellen ben je goedkoper uit en je bent ook nog eens sneller binnen, dus wat let je?

Erwin van Hensbergen ging vervolgens in op de promotie van de beurs in binnen- en buitenland.

Erwin van Hensbergen ging vervolgens in op de promotie van de beurs in binnen- en buitenland.

De nadruk zal liggen op de Nederlands-, Duits- en Engelstalige landen, de moeite die tot nu toe in de Franstalige landen gestoken is, heeft te weinig respons opgeleverd.

Jos Benders vertelde dat de Carp Zwolle App van de KWO inmiddels al bijna 15.000 keer gedownload is.

Jos Benders vertelde dat de Carp Zwolle App van de KWO inmiddels al bijna 15.000 keer gedownload is.

Nieuw in de app wordt een evenementenkalender waarbij je kunt zien wat er waar op de stands te gebeuren staat aan speciale activiteiten.

Na de persmeeting hadden bedrijven de mogelijkheid om de nieuwste producten aan de verzamelde pers te tonen, producten die straks op Carp Zwolle te bewonderen en te koop zullen zijn. Meer hierover later, houd daarvoor deze website en Karper Magazine in de gaten.

Website: www.carpzwolle.nl.