Van vrijdag 13 november (12.00 uur) tot en met zondag 15 november zullen alle ogen van vissend Nederland en België gericht zijn op het Raven Fishing E-Vent. Wij spraken initiatiefnemer Dion Raven en vroegen hem naar het waarom, hoe en wat achter dit online event.

Nog even in het kort wat uitleg over het Raven Fishing E-Vent. Vergelijk het met een beurs, maar dan in een online vorm. Want net zoals je bijvoorbeeld gewend bent van de beurs in Utrecht of Zwolle, worden bij het E-Vent nieuwe producten gelanceerd, zijn er vette kortingen, aanbiedingen en pre-order producten. Daarnaast is er exclusieve content te vinden en zal er een live programma zijn met daarin (nieuwe) producten die worden uitgelegd, Q&A’s (vraag & antwoord) en bekende vissers die hun verhaal doen.

Wat het Raven Fishing E-Vent is? Klaas van der Eerden legt het ook nog even voor je uit:

Q&A MET INITIATIEFNEMER DION RAVEN

Waarom hebben jullie het initiatief genomen voor dit digitale event? En hoe is het idee ontstaan?

Wij dachten na het cancelen van alle fysieke beurzen dat het belangrijk is om toch iets te ondernemen waarbij de consumenten goed op de hoogte blijven van alle nieuwe ontwikkelingen in de hengelsport. Het idee is ontstaan in een brainstorm sessie, waarin we de hele Corona periode onder de loep namen.

Dion Raven

Initiatiefnemer Dion Raven kijkt uit naar aankomende weekend!

Wat willen jullie met dit event bereiken, met de bezoekers als uitgangspunt?

Dat de consumenten toch een beetje het gevoel krijgen van een beurs waar je nieuwtjes kan zien, vragen kan stellen en hier en daar een voordeeltje kan scoren.

Hoe werd er op jullie initiatief gereageerd?

Wij hebben de standhouders die je normaal gesproken op beurzen ziet bij ons uitgenodigd. We hebben met hen ons idee met gedeeld.  Ik moet zeggen dat daar direct heel erg positief op is gereageerd en dat ook iedereen nu zijn best doet om hier iets leuks van te maken.

Hoe gaan we als bezoekers het beursgevoel digitaal ervaren?

Het belangrijkste van een fysieke beurs is de interactie tussen merk en klant. Dit is dus het praatje bij de stand en het geklets tussen bezoekers zelf. We proberen dus om dit interactieve zoveel mogelijk te laten terugkomen in livestreams van de merken en vissers; een vraag en antwoord langs de waterkant, een workshop of een uitleg over producten. Zo heeft de bezoeker toch de kans om vragen te stellen (en antwoord te krijgen). Daarnaast kom je naar de beurs toe om leuke producten te scoren, waar een mooie prijs niet mag missen. Ook dit komt terug!

Raven E-vent

Een zogenaamde ‘mainstage’ en verschillende ‘merk-stands’ waar van alles te beleven, leren en te ontdekken valt!

Is er net als op een echte beurs ook ruimte voor interactie tussen bezoekers (onderling) en standhouders?

Zoals hierboven genoemd zijn er vanuit de leveranciers en merken de hele dag door livestreams waar chatten (en dus vragen stellen) mogelijk is. De onderlinge interactie tussen (digitale beursbezoekers) kunnen wij helaas niet helemaal creëren, maar we hopen dat dit wel gebeurt in de chats van de livestreams en op social media en andere platformen!

Raven E-vent winnen

Elke dag zijn er vette prijzen te winnen! Doe gratis mee!

Hoe komen specifiek witvissers, karpervissers, zeevissers en roofvissers aan hun trekken? Weet je al wat de standhouders/verschillende merken voor activiteiten organiseren?

Het E-Vent is een samenwerking tussen Raven en de verschillende merken en die groep is groot! Hierdoor hebben wij voor alle soorten vissers aanbod, in zowel producten als in content. Ik wil eigenlijk nog niks specifieks verklappen, maar voor karpervissers komt er een vette video van een vissessie in Frankrijk. Voor zeevissers zal een toffe video over het vangen van een haai op zee te zien zijn. Daarnaast een inspirerende vlog over witvissen en nooit eerder vertoonde video’s over roofvissen. Kortom, alle disciplines zijn goed vertegenwoordigd!

E-vent