Zebco Europe runt al enige tijd een compleet nieuw online portaal voor consumenten. De nieuwe website is beschikbaar in negen talen via www.tackle-box.eu. Cliënten van het bedrijf met zijn zeven wereldwijde merken, Quantum, Rhino, Browing, Black Cat, Zebco, Radical en Magic Trout, kunnen nu dit domen gebruiken om meer informatie te vinden over elk product van Zebco Europe dan ooit mogelijk was met een gedrukte catalogus.

Er is extra aandacht geschonken aan een duidelijke en levendige presentatie van alle producten van de verschillende merken en waarvoor ze gebruikt kunnen worden. Elk product is op verschillende manieren te vinden, via het menu, een categorie, een productgroep, het merk of simpelweg middels de zoekfunctie. Het moderne design past zich automatisch aan aan de verschillende formaten schermen en mobiele apparaten.

De typische filters en webshopachtige elementen en displays werden expres vermeden: de flexibele structuur in de categorieën en de zogenoemde ‘sliders’ zijn ontworpen om de gebruiker door de pagina’s te laten grasduinen. Op de pagina met gedetailleerde informatie van een bepaald product, kun je ook ‘scrollen’ met de cursor om andere producten in dezelfde productgroep te bekijken – vergelijkbaar met een klassieke catalogus, alleen wordt deze dagelijks bijgewerkt.

Dit betekent dat producten die in de loop van het jaar geïntroduceerd worden, ook direct live ervaren kunnen worden vanaf de dag van hun introductie. De gebruiker heeft zo een complete ‘digitale catalogus’ met alle beschikbare productinformatie, zoals gebruikershandleidingen, 360° animaties, video’s, illustraties, reserve onderdelen, gedetailleerde/lifestyle foto’s en aanvullende informatie – en er worden dagelijks nieuwe data aan toegevoegd!

Marketing & Productie Manager van Zebco Europe, Martin Puchter: “om dit ambitieuze doel te kunnen bereiken heeft een klein team intensief gewerkt en getest in de afgelopen twaalf maanden. Het portaal is geheel in eigen huis ontwikkeld en geïntegreerd in de PIM database van het bedrijf.

Het grote voordeel voor de gebruiker: ondanks de complexe databases en de gigantische hoeveelheid informatie in de achtergrond, zijn we in staat geweest om een onvergelijkbaar snel laden van de pagina’s mogelijk te maken. De gewenste pagina’s staan binnen een onderdeel van een seconde op je scherm.”

Met de nieuwe website is Zebco Europe in een ideale positie om in de toekomst succesvol te communiceren met dealers en sportvissers. De nieuwe online aanwezigheid is een topklasse contactpunt voor gedetailleerde productinformatie en een centrale pilaar van de communicatie strategie van het bedrijf.

 

Voor meer informatie: www.tackle-box.eu.