Zaterdag middag had ik competitie gevist van SVH en was om 17.0 weer thuis.

Auto leeg halen en de vismaterialen voor zondag er weer in ppppffff.

Zo blijf je wel lekker bezig,voer en aas even klaar zetten voor s,morgens en klaar was alles weer.

Vroeg uit bed s,zondag om voor de 24 deelnemers even koffie en thee te zetten ,doen we anders samen maar door afwezigheid van Roelof nog moest ik dat even doen,Tony nam de lekkere cake weer mee van de warme bakker.

Om 8.00 uur waren alle deelnemers aanwezig en de koffie was genuttigd ,we konden gaan loten.

Een ander loot voor mij en krijg nr 9 A vak niet de beste plek maar dat is ook loten.

Veel deelnemers vroegen al aan elkaar waar zit jij ,want er zijn altijd wel plekken waar de vis blijft liggen .

Roelof Koekoek pak nr 1 en zijn zwager mag op staart gaan zitten .

Als Anita Sanders om 9.30 uur de toeter laat horen gaan we van start ,al gauw blijkt dat het vandaag moeizaam zou gaan.

Het zonnetje ws er nog wel even maar die verdween als snel,de wind kwam opzetten en de duistere wolken dreven over.

Het was echt peuteren om een visje te vangen,na verloop van tijd kwam de regenbui dan toch.

Denk je nou dat was het buitje dan werden wij nog eens getrakteerd op een  beste hagelbui .

Ja het de vangst was al slecht en na z,n bui wordt het vaker er niet beter op.

Vandaag deed voor het eerst van ons 6e jaargang een Dame mee,Kira Epping 13 jaar.

Donderdag voor de wedstrijd hadden we Jan Kira en ik overlegt dat we daar even zouden vissen.

Jan  ging vissen en Kira ,ik zou Kira even ondersteunen met opbouw en beetje coachen .

Kira moest even weten hoe je die dikke zeelten en platten in het netje moest krijgen .

Na de vissessie had ze 2 dikke zeelten en 2 dikke platten en veel kleine vis in het net ,dus dat was een lekkere training.

Terug naar de wedstrijd na 2uur vissen hoor ik van Anita dat er niet veel wordt gevangen ,alleen maar kleine vis.

Anita loopt dan parcours af om voor mij de nrs op te halen en schiet dan ook tussen door de mooie foto,s.(Dank je ).

Ik zelf krijg ook geen beet meer , loop om mijn benen even te strekken even naar Kira < die zit op nr 5.

Vraag en hoe gaat het hier ,heb z,n 20 visjes in mijn net ,en zegt mijn buren vangen ook alleen maar kleine vis.

Loop ik terug nar mijn stek ,net op tijd zie ik nog net dat mijn buurman Joop Post een platte in het net gooit .

Ik besluit om direct wat te cuppen , na enige tijd toch reactie .Ik haak een mooie brasems ,net dat ik hem iets van de stek heb een beste windvlaag waar door mijn hengel een zwiep krijgt ,weg vis balen .Zie dat op stek 12 ,Johan Bruggink er ook dikke vis aan heeft na verloop van tijd ook gelost.Zou de vis dan toch gaan vreten ,Kira komt bij mij en heeft het koud na die hagelbui,en  zegt krijg helemaal geen beet meer .Na wat te overleggen met elkaar besluit ze omdat te gaan doen.

Anita komt weer langs,in B Vak zijn hier en daar een paar zeelten gevangen.Ook in A vak hier en daar een  dikke vis maar veel minder .

Op de staart nrs beginnen ze vis te vangen ,Henk Dimmendaal  krijgt ze aan de gang .Maar na veel lossers is de vis weg .Richard Sanders zit naast hem,die had al 3,5 uur toe gekeken en dacht net als de vorige wedstrijd  nee he niet weer.

Er moest nog z,n 1,5 uur gevist worden en Richard ving toen zijn vis bij elkaar .Zo kan het dus ook .

Be Hartman op nr 14 had inmiddels ook al 3 dikke zeelten in net,door de harde wind is er gelukkig nu niets gebroken van zijn hengel.

Kira vang 15 min voor tijd ook nog een zeelt ,die toch netje meer dan de de helf van de deelnemers in het A Vak achter zich laat .(Klasse)

De strijd is gestreden en Anita geeft het eind signaal . Brengt me de toeter weer en neemt het weegmateriaal mee terug.Richard en Anita Sanders zouden het B Vak voor mij wegen , bij deze wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie hulp.

Net toen wij aan het opruimen waren ,kregen we nogmaals een hagelbui ,en wel zo een dat het wel winter leek,alles was wit .

De prijsuitreiking was weer bij Cafetaria Snack Bar City,hier konden we even bij komen ,na een warme hap en werden de prijzen verdeeld.

We hebben weer veel positieve reactie,s gekregen van deelnemers die voor het eerst mee deden.

Wij als organisatie  bedanken onze sponsors in welke vorm dan ook .

Zonder jullie kunnen wij niet z,n mooi evenement neer zetten.

Ook de deelnemers natuurlijk bedank voor jullie deelname .