Wouter Spanjaart is door B.V. NIMAG benoemd tot PR & Social Media Manager bij Suzuki Nederland. Hij start per 1 oktober 2018 en is de opvolger van Jeroen Floor (a.i.).

Spanjaart (29) werkte eerder bij Autovisie, De Telegraaf en CARROS Magazine. Daarvoor studeerde hij af als televisiejournalist aan de Fontys Hogeschool voor Journalistiek en was hij onder andere autoverkoper. “Voor mij betekent dit een mooie volgende stap in mijn carrière in de automotive, een industrie waarin ik nu ruim tien jaar werkzaam ben. De keuze voor Suzuki was voor mij een heel gemakkelijke, want niet alleen vind ik het merk heel sympathiek, het maakt ook nog eens enorm uiteenlopende producten. Neem bijvoorbeeld de Suzuki Swift Sport of de gloednieuwe Jimny naast de Ultimate Four-Stroke-buitenboordmotoren van 2 tot 350 pk. Of de line-up van motorfietsen met kroonjuwelen als de V-Strom en de GSXR 1000 R, om maar een paar extremen te noemen.”

Interactie met publiek

Wouter Spanjaart wordt als PR-manager voor Suzuki Auto's, Motoren en Marine het eerste aanspreekpunt voor de media, maar gaat zich ook focussen op social media.

Wouter Spanjaart wordt als PR-manager voor Suzuki Auto’s, Motoren en Marine het eerste aanspreekpunt voor de media, maar gaat zich ook focussen op social media.

“Net als in de journalistiek speelt social media in de PR een steeds grotere rol en zorgt het voor een geheel nieuwe manier van interactie met het publiek. Hier hoop ik dan ook mijn ervaring van afgelopen jaren toe te kunnen passen. Ik heb enorm veel zin in mijn nieuwe functie en kijk ernaar uit om veel bekende en ook nieuwe gezichten te ontvangen in Vianen.”