De zeebaars wint al jaren aan populariteit binnen de Nederlandse sportvisserij, temeer omdat deze vissoort steeds beter gedijt in onze kustwateren. Om het belang van deze vis en de zeehengelsport preciezer in kaart te krijgen, is Sportvisserij Nederland samen met marktonderzoeksbureau Kantar een enquête onder zeevissers gestart.

Zeebaarsvissen in de branding… (foto’s Jaimy Posthumus, Daan Wintein e.a.)

Economische waarde

Sportvisserij Nederland maakt zich al jaren sterk voor het behoud van het recht van sportvissers om zeebaars te vangen en mee te nemen voor eigen consumptie. Betrouwbare feiten en cijfers zijn van groot belang in de discussies die we hiervoor voeren. Daarom is Sportvisserij Nederland dit najaar een enquête gestart die de economische toegevoegde waarde van de zeehengelsport in het algemeen en zeebaars specifiek in kaart moet brengen.

Aan de maat of niet ? 

Direct meedoen

Vis jij ook graag aan of op zee en is zeebaars voor jou een geliefde vis? Vul dan hier de enquête in en help mee om de sportvisserij op zeebaars in de toekomst te behouden. Met je deelname maak je tevens kans op één van de drie mooie zeebaarssets (hengel, molen en kunstaas) die Sportvisserij Nederland onder de deelnemers verloot. Dus nogmaals, meedoen a.u.b.: klik hier.

De grote exemplaren zijn van belang voor de voortplanting…